Najaarsreis naar de Lofoten en Vesterålen, Noord Noorwegen

6 oktober 2023 - Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland

Jaja, er zit weer een reisje aan te komen met Corina. De korte trip in maart dit jaar naar Tromsø, heeft in ieder geval míj́  nieuwsgierig gemaakt om meer van Tromsø, de eilandengroepen  Vesterålen en de Lofoten te zien.
Op zaterdag dag 7 oktober rijden we in alle vroegte naar Schiphol en vliegen vanaf daar met KLM via Bergen (No) naar Tromsø.
De overstaptijd in Bergen is maar 1 uurtje, dus dat wordt spannend. (Toen we in maart de overstap vanuit Tromsø in Oslo hadden, was de overstaptijd door vertraagd vertrek maar 45 minuten en hebben we op het nippertje de volgende vlucht gehaald) Een deel van de accommodaties is al besproken, met name om alvast een route te hebben. Activiteiten zijn er nog niet gepland, maar  het zou mooi  zijn als we ergens, op het eiland Andøya bijvoorbeeld, een walvistripje kunnen boeken. We zullen zien.
Het eerste hotel is in Tromsø zelf, voor 2 nachten. Ook gelijk het meest luxe denk ik. Clarion Edge hotel. De weersvoorspellingen tonen veel grijs weer met regen en hier en daar een sneeuwvlok. Tja, dan moet ik zelf maar een beetje shinen…Nee hoor, we weten dat Noorwegen niet bekend staat om zijn zonnige bestemmingen en ieder zonnestraaltje dat we zien is mooi meegenomen.

1. Wil:
    6 oktober 2023
    Heel veel plezier jullie. Ik ga de verhalen weer volgen hoor.
  2. Robert Wolt:
    Veel plezier en vermaak
  3. Monique:
    6 oktober 2023
    Heel veel plezier! Ik lees weer mee
  4. Heleen:
    7 oktober 2023