De laatste dag reisdag naar Tromsø.

20 oktober 2023 - Oslo, Noorwegen

Vrijdag 20 oktober

Het verblijf in Vollan Gjestestue was prima. Nog een laatste blik in de lucht voor het poollicht leverde wel wat op, maar de verlichting op het terrein was zo enorm dat het nauwelijks te zien was. Ook vanwege de lagere KP index. Maar de Aurora ervaring die we woensdagavond hadden was fantastisch.
Vandaag konden we lekker rustig aandoen. Een rit van slechts 70 km om in Tromsø te komen. Nog best een mooie rit, Jammergenoeg met veel grijs in de lucht en wat poedersneeuw.
Behalve wat shoppen en koffie drinken eigenlijk niet meer zoveel gedaan. We zijn te veel verwend met alle mooie landschappen en vergezichten dat we nauwelijks nog oog hebben voor de drukke stad.

we wilden nog wel afsluiten met een lekker Noors gerecht in een goed aangeschreven restaurant, Full Steam. Op zich een leuke tent, waar we eerder waren geweest en we een goede ervaring hadden.

Maar deze keer was de Full Steam er een beetje uit, en kwam de stoom op een gegeven moment uit mijn oren van ergernis. We hadden namelijk bij het bestellen van het drankje ook alvast een mandje brood besteld. Niet ongebruikelijk in een restaurant. En de drankjes kwamen maar het brood liet op zich wachten. Nog eens vragen…niets. Nog een derde keer vragen..ja hoor ze zou het komen brengen. Uiteindelijk werd het hoofdgerecht opgediend en het mandje brood werd daarna als het ware op tafel gesmeten. De serveerster en de andere bediener leken meer oog voor elkaar te hebben en voor hun mobiel, dan voor de gasten in het restaurant. Maar goed, het eten smaakte redelijk. Ik had stokvis overladen met veel te veel blokjes bacon, jammer van de vis. We wilden eigenlijk nog een dessert bestellen, maar na een paar keer vragen om de desertkaart en een uur wachten ben ik opgestaan en boos naar de balie om mijn beklag te doen en maar direct af te rekenen. De ober zei geen stom woord meer, keek niet eens verbaasd. Om stoom af te blazen heb ik een review  op tripadvisor geplaatst.
We zijn teruggegaan naar het hotel,  Thon hotel, waar volgens ons ook alleen maar Noorse trollen ( eigenlijk snollen) werken. We zullen ons er maar niet aan storen. Morgen moeten we vroeg op, 04.00 uur naar de luchthaven, auto inleveren, inchecken en 06.50 u vliegen. Met een tussenstop in Bodø, naar Bergen. Daar hebben we een overstaptijd van ongeveer 4 uur. Als het goed is landen we rond 16.00 uur in Amsterdam.