Van Mont Tremblant naar Saint-Paulin

11 oktober 2019 - Saint-Paulin, Canada

Voor vandaag stond er weer en een reisdag gepland, van Mont-Tremblant naar Saint- Alexis-des-Monts, of SaintPaulin. Het was jammer om uit Mont Tremblant weg te gaan, het was een plezierig hotel, een leuke plaats en een prachtige omgeving. Maar avontuurlijk als we zijn gingen we weer redelijk vroeg op pad. Om 9 uur startte de auto en na het inprogrammeren van de route zijn we gaan rijden. We kozen voor een energiezuinige route, ja dat kan allemaal met deze navigatie en we zouden er ongeveer 3 uur over doen, 185 km. Wederom werden we via een avontuurlijke offroad weg gestuurd, maar we kwamen wel langs prachtige huizen gelegen aan meren. Gelukkig was de onverharde weg slechts een paar kilometer en konden we snel weer op de harde weg verder rijden.

Het was een glooiende weg, met af en toe afdalingen van 14 %, stevig dus. Terugschakelen is er in een automaat niet bij, dus dan maar af en toe remmen. Het verliep eigenlijk allemaal heel soepeltjes, tot we ongeveer 6 km voor de plaats van bestemming weer een omleiding kregen, en navigatietruus ons in de steek liet. Uiteindelijk hebben we op ons postduiveninstinct het hotel gevonden. Hoewel we in eerste instantie dachten verkeerd te zitten. Het zag er een beetje boerenschuurachtig uit, gebouwen die niet afgebouwd leken. Toch parkeerden we de auto op een algemene parkeerplaats en gingen op.avontuur naar de receptie. Onze Franse vocabulaire is ook niet meer jedat, dus in ons beste fransengels hebben we ons ingecheckt. De dames achter de receptie waren ook niet echt Engelssprekend, maar wij redden ons aardig. Na de sleutel in ontvangst te hebben genomen gingen we op zoek naar onze kamer, in een Auberge du Rivière. Een huis met diverse kamers, vergaderzalen en mooi aangelegde tuin. De kamer was heel bijzonder uniek ingericht, en zo te ruiken vrij nieuw. Eikenhouten meubels,  hypermoderne wastafel van glas, gewoon een superleuke kamer. Ook een eikenhouten schommelstoeltje voor Corina, echt superleuk

we besloten nog een wandelroute te lopen nabij het gebied van de Ecovillage. Een uitgebreid wandelgebied met diverse afstanden, moeilijkheidslevels in een prachtig natuurgebied. De rivier loopt er als een rode draad tussendoor. Er is van alles te doen op wellness gebied, sauna, massage, hottub, warme baden. In de winter zijn er ski routes, sneeuwschoenroutes en langlaufroutes uitgezet. Uiteraard is er ook een ruiterpad. Keuze genoeg dus.
Na een wandeling van ca 5 km waren we weer terug in de kamer. Even alle spullen lozen en op naar het eetgebouw, Le menagerie. We hadden weer een lekker drankje verdiend vonden we zelf. Corina koos voor een Spaans wijntje, en ik ging voor een spannend biertje uit een microbrouwerij, het biertje heette L’Orgasme. 😱😬

Aansluitend hebben we in het zelfde gebouw gedineerd, een 4 gangen diner. Hadden we  ook wel verdiend.Na nog een korte vlonderwandeling zijn we nu weer op de kamer. Nog een koffietje en een theetje en dan maar weer uitrusten van een vermoeiende dag.