De laatste bestemming Montreal.

15 oktober 2019 - Montreal, Canada

Na een slechte nachtrust van zowel Corina als van mij, zijn we vroeg opgestaan en om 7.15 uur waren we al bij Cosmos, het ontbijtrestaurant. Maar, het was een feestdag vandaag, Thanksgiving, dus draaiden ze zondagsdiensten. Met tegenzin zijn we dan maar naar Starbucks gegaan, want om dan nog een half uur te wachten vonden we wat lang. We wilden graag nog het Jacques Cartier nationaal park bezoeken en daarom op tijd vertrekken. Om 8 uur hadden we ontbeten, hadden we de zware koffers naar beneden gesjouwd, want een lift was er niet, en waren we uitgecheckt bij Unilofts. Terloops wilde de receptionist ons nog even $ 50,00 afhandig maken voor parkeerkosten , maar onze onschuldige daar-weten-wij - niets- van blik, was genoeg om deze kosten kwijt te schelden. Op pad naar het nationaal park dus. Onderweg zagen we wel dat de kleurverandering van de bladeren al een beetje op zijn retour is. Veel kale bomen, of gele bladeren, maar de bonte kleuren van vorige week zijn ver weg. Het was een ritje van 3 kwartier naar het Parc. Eenmaal in het park bleek er eigenlijk niet zoveel te doen en te zien. Het is echt een wandelpark. Wij hadden nog de stille hoop om deze laatste kans te benutten om elanden te zien, maar onze hoop, werd door een ranger gelijk de kop ingedrukt want de drukte en het seizoen zou de elanden diep de bossen injagen.

we verlieten het park na toch nog even te hebben rondgereden, en zette toen koers naar Montreal. Een kleine 300 km. Een relatief saaie, eentonige weg. Onderweg stopten we nog even voor een kop soep bij Tim Hortons en een kop thee. Daarna linea recta naar het volgende hotel.  Door een foute programmering van de navigatie, kwamen we dus ook niet direct op de goede plek. Montreal blijkt dus adressen dubbel,te gebruiken, voor de Oost kant en voor de West kant. Wij zaten dus fout, in het oosten en we moesten naar west, of andersom.

uiteindelijk is het goedgekomen, en stonden we omstreeks 16.00 uur voor La Tour Belvedere. Het blijkt een hotel/appartementen gebouw te zijn. We hebben dus ook, na wederom te hebben moeten praten als brugman door Corina, een relatief groot appartement met zitkamer, keuken en badkamer tot onze beschikking op de 18 e etage. Nog even kort de omgeving verkennen en een hapje en een drankje. Morgen zullen we verder de stad ontdekken.