Ergernis en irritatie.

4 oktober 2019 - Orillia, Canada

3 oktober

De hotelkamer in Travelodge begon hoe langer hoe meer ergernis te veroorzaken. We hadden geen daglicht, er konden geen ramen open en dag er nacht was er geluidsoverlast van een aangrenzend restaurant dat blijkbaar de hele nacht muziek moest laten aanstaan.

Eerst denk je, zal wel aan mij liggen, maar later de nacht erna is het een bron van ergernis. Dat besef ik eigenlijk nu pas.

En waarom?

We hebben de hele dag in de auto,gezeten met een paar stops onderweg om foto’s te maken, koffie te drinken en wat te lunchen.

Toen we om 17.00 uur in het hotel kwamen in Orillia, bleek dat de reisagent de kamer nog niet had betaald, dus of we nog even de creditkaart konden geven om de kamer te betalen.

Het was goed dat Corine de rekening onder ogen kreeg, anders hadden  we zonder verblikken of blozen betaald.

De receptioniste zei dat er geen goed creditkaart nummer was doorgegeven door de lokale reisagent, en dat wij daarom pas de kamer in konden als we deze zelf betaalden. Wat ook nog het geval was, was dat de kamer die we hadden laten reserveren niet meer voorradig was, en dat we enkel een huisdiervriendelijke kamer konden krijgen, mits....

Vreemd, terwijl wij al in april,hadden geboekt.

Er werd contact gezocht met de reisagent in Los Angeles en die verwees weer door naar de lokale reisagent in Canada. Moeilijk moeilijk.

Uiteindelijk heb ikzelf maar met het noodnummer in Nederland gebeld, iemand uit bed gebeld dus want het was daar inmiddels. 12 uur snachts.

Zij heeft het voor ons opgelost. Nadat de lokale reisagent de juiste creditcard gegevens had doorgegeven konden we alsnog inchecken, in de petfriendly room.

De receptioniste van het hotel leek niet helemaal,de waarheid te spreken toen ik haar confronteerde met het feit dat dit probleem al had moeten bestaan toen wij binnenkwamen, want op 30 augustus was de boeking bevestigd, en zij zadelde ons op met het probleem wat toen al opgelost had kunnen worden. Je kunt je voorstellen hoe boos ik was. Ze durfde mij ook niet meer aan te kijken. Toen ze wederom met verheffende stem mij wilde toespreken heb ik haar even gecorrigeerd.naar onze mening was zij niet opgewassen tegen problemen zoals deze.

Achteraf hebben we direct een klacht ingediend bij onze travelagent, want de irritaties beginnen zich op te stapelen. Nog voor wij vertrokken uit Nederland, was er meermalen contact geweest met het kantoor over onduidelijke zaken, vouchers die niet waren verstuurd, onduidelijkheid in de reisbescheiden etc. We hopen dan ook van harte dat de rest van de reis zonder gedoe en ergernis mag verlopen. Jullie lezen het later.

1. Karin van Rooij:
    4 oktober 2019
    Jemig zeg, wat een ellende. Dat wil je echt niet hebben tijdens je vakantie zeg. Hopelijk gaat alles nu volgens plan. Ik duim voor jullie👍