Nanaimo-Browns Bay

27 september 2021 - Campbell River, Canada

Nanaimo - Browns Bay (campbell river)

Het verblijf in de B&B Gibralter Rock in Nanaimo was prima. Goede bedden, hygiënisch alles tiptop in orde, en niet te vergeten het prachtige uitzicht over de Strait of Georgia. En ja, hoe kan het ook anders, een Chinese eigenaar! Om 8 uur hadden we het ontbijt besteld en dat werd precies op tijd aan de deur afgeleverd. Eenvoudig maar voldoende. Het was ongeveer 8:45 uur toen we vertrokken uit de B&B. Na nog geen 5 meter gereden te hebben zei Corina in eens STOP! Daar zit wat, en ze wees naar het huis aan de overkant van de straat. Er lag een hert tegen de gevel van het huis aan, op het gemak in het rond te kijken.

Na een paar foto’s reden we verder, en weer moest ik op de remmen. Een hele familie herten stond zich te goed te doen aan de groene struiken in de straat. Zondagochtend ontbijt op hoog niveau zullen we maar denken.

We daalden verder af naar de hoofdweg en zetten koers naar de Englishman River Falls, om daar even de benen te strekken en een waterval te bekijken.

Vervolgens richting Coombs, alwaar de geiten op het dak van de country market wandelen: Goats on the Roof. Het dak  van de market is bedekt met graszoden en om  het kort te houden  en als attractie lopen er geiten op het dak.

De reis ging verder naar Little Qualicum Falls Provincial Park. Naar men zegt een van de mooiste parken van centraal Vancouver Island.

Vervolgens reden we verder naar Campbell River, zo’n 140 km in noordelijke richting.

We hebben in Browns Bay een cabin gehuurd waar we ons eigen natje en droogje moeten regelen, dus reden eerst maar naar een supermarkt om wat boodschappen te doen. Daarna eindelijk naar het huisje aan de oceaan!

Vanaf de doorgaande weg staat er een aankondiging naar de jachthaven en het resort maar vanaf de afslag is het een gravelroad met diepe kuilen en grote keien. 6 km hobbelen en schudden. Eigenlijk paste die weg niet echt bij de parelmoerwitte auto waarin we rijden.  Dat is een echte “ladycar”  die je eerder zou verwachten op een rood fluwelen loper. Je kunt je dus voorstellen hoe die auto eruit zal zien als we die gravelroad meerdere keren gereden hebben deze week. Maar goed, we waren er. Bij het inchecken zag  ik het toch even sober in  toen hostes zei dat ze volgeboekt was en geen huisjes vrij had. Maar toen ik zei dat ik een half  jaar geleden al had geboekt klaarde de lucht op. Gelukkig, we stonden toch in het reserveringssysteem en konden we direct naar de cabin.  Ikmgrapte een beetje dat ikmook mooi weer had gereserveerd en toen gaf ze als antwoord dat er een stormwaarschuwing was voor vanavond. Pfff. Maar het is een prachtig huisje, helemaal in logcabin style, sfeervol met alles erop en er aan, zelfs een gashaard.

Het terrein heeft ook een restaurant, en omdat dat alleen vanavond open was gedurende ons verblijf, besloten we daar vanavond te eten.

Het ligt aan een steiger in de haven, waar vissers  hun gevangen vis aan de wal brengen en terplaatse schoonmaken. Een van de vaste bewoners van de haven is een harbourseal, die alles goed in de gaten houdt wat er op de steiger gebeurt.

Eenmaal terug in de cabin lijkt de stormwaarschuwing geen sprookje, het gaat hier momenteel, terwijl ik dit allemaal schrijf ontzettend te keer buiten. Binnen kraakt en piept alles ( houten huis) en lijkt het alsof het huis ieder moment dakloos kan worden.Dennenappels vallen  op het dak met een harde knal, alsof er met kanonskogels geschoten wordt. Ik vrees voor mijn komende nachtrust.

Ik vrees ook voor  de vlucht met het watervliegtuig morgen. We gaan zien wat het morgen gaat worden.

1. Christa:
    28 september 2021
    Je verhaal wakkert weer alle reiskriebels aan, mede door de mooie foto’s