Eerste dag Browns Bay,

28 september 2021 - Campbell River, Canada

De storm van gisteravond is in de nacht gaan liggen. Óf ik had voldoende slaap opgebouwd om er niet van wakker te liggen of de wijn was zo hard aangekomen dat ik nauwelijks nog had gemerkt dat mijn hoofd mijn kussen raakte. Hoe het ook zij,

Ik heb overal prima doorheen geslapen. Toen ik vanmorgen even uit bed was om naar het toilet te gaan, rond 6:30 uur, en even naar buiten keek over  het water was het een en al sereniteit. Calm after the storm. Met opkomende zon. Daar kon een tranquillizer niet tegenop. Het was eigenlijk zonde om terug naar bed te gaan dus in plaats daarvan trok ik een dik vest aan en ging op het balkon zitten om van het moment te genieten. Er rees bij mij toch weer een beetje hoop dat de vlucht met het watervliegtuig vandaag gewoon door zou gaan.

Corina was inmiddels ook wakker geworden en vergezelde mij op het balkon. Na verloop van tijd hoorden we vlak voor ons in het water wat beweging en ja hoor, de eerste bruinvissen kwamen voorbij zwemmen. Die zijn zo supersnel dat je nauwelijks kunt fotograferen. Met mijn Camera op scherp wachtte ik tot ze zich weer lieten zien. Maar helaas.

Voor de vlucht met het watervliegtuig moesten we eerst nog even contact zoeken met Corilair, de uitvoerder van de vlucht. Rond 10 uur moesten we even bellen om af te stemmen of en hoe laat de vlucht door zou gaan. Gek genoeg lukte het ons niet om met onze eigen mobiel telefonisch contact te zoeken. Dan maar even naar de receptie van het park om via hun even te bellen. Dat lukte wel. Maar de kans was groot dat de vlucht gecanceld zou worden om de windvoorspellingen niet gunstig waren. Voor na de middag werden opnieuw harde windstoten voorspeld. We moesten na 1,5 uur nog eens terugbellen om het definitieve vluchtplan te horen.

Omdat er nog geen vuiltje aan de lucht was, maakten we onze tijd vol met relaxen op het balkon. Op een gegeven moment klonk er een geluid dat we niet eerder hadden gehoord vanuit het water onder ons. Het was echt ongelooflijk maar er zwommen 2 zeeleeuwen vlak voor ons balkon. Geweldig. Ook dan ben je echt te laat als je ze op de foto wil zetten.

Even later hoorden we een meeuw ruzie maken met een stel kraaien. Op de rotsblokken voor ons lag een groot stuk vis waar zij om vochten. Ik zei toen nog tegen Corina, het zou mij niet verbazen als er straks ineens een zeearend er met het stuk vis vandoor gaat. En ja hoor, na een kleine 30 minuten vloog er een zeearend voor ons langs. Echt het is hier allemaal. Veel wildlife.

Ondertussen had ik ook voor de geboekte wildlife tour die voor 29 september gepland staat een update gekregen van Eagleeyeadventures. Dat we er rekening mee moesten houden dat de tour geannuleerd zou kunnen worden vanwege de slechte weersomstandigheden. Pff, jammer allemaal. We zouden wel kunnen omboeken naar een trip op dinsdag met een Zodiak. Maar dat zagen wij niet zo zitten. Na een goed uur gewacht te hebben belden we wederom met Corilair om de stand van zaken op te vragen. Maar het vermoeden werd al bevestigd, de vlucht ging definitief niet door.  En inderdaad, rond het middaguur sloeg het weer ineens om van redelijk rustig zonnig weer, naar onstuimig met regen. Blijkbaar gooit het weer in deze tijd van het jaar toch vaker roet in het eten. Als wij deze vakantie niet de excursies kunnen doen die we graag willen doen, moeten we jammer maar helaas toch nog een keer terug😁naar Vancouver Island.

Om wat tijd te verdrijven maakten we maar een korte wandeling naar de haven van het resort. Even kijken of de zeehondjes er nog waren. En jawel hoor, zodra we de pier naar de steigers opliepen kwamen er twee  nieuwsgierige kopjes boven water.

De rest van de dag hebben we wat gelanterfant, omdat het mag. De komende drie nachten blijven we nog in Browns Bay. Morgen proberen we Elk Falls Provincial Park te bezoeken.

1. Heleen:
    28 september 2021
    Volgens mij moet ik ooit nog een keer verhuizen….
    Wat klinkt dat prachtig allemaal.