Het ultieme alternatief: 3 weken Zweden

21 september 2020 - Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland

Na ons vorige avontuur in Oost-Canada in 2019, wilden we ook nog een keer samen een reis naar West-Canada maken en dan met name Vancouver Island. Zo planden we een fly-Drive vanuit Vancouver en legden we de eerste accommodaties vast.

Ja en die werden ook weer geannuleerd, want reizen buiten Europa is voorlopig nog niet aan de orde ivm COVID-19.

Om dan toch een uitdagende vakantie te hebben, boekten we 6 weken voor vertrek om naar een avontuurlijke rondreis door IJsland. Hier kleefden wel wat voorwaarden aan, maar dat hadden we er wel voor over. Maar helaas, een dag na de omboeking ging ook dat land voor ons op slot.

We besloten om dan maar even af te wachten tot kort voor de geplande vertrekdatum. Uiteindelijk hebben we er een week geleden voor gekozen om ons heil in Zweden te gaan zoeken. De enige  toegankelijke bestemming waarvoor we de verkregen voucher konden inzetten.

In allerijl boekte het reisbureau  voor ons een vlucht naar Stockholm, reserveerde een SUV voor 21 dagen en de eerste 3 nachten in een hotel nabij Stockholm.
Wijzelf oriënteerden ons met behulp van googlemaps op de landkaart van Zweden, om  te ontdekken wat we in 3 weken tijd zouden kunnen bereizen. Tsja, en dan kom je toch wel heel veel leuke, aantrekkelijke accommodaties tegen die met een simpele klik op de muis zo geboekt zijn. Met het voordeel dat je altijd nog kunt annuleren c.q. wijzigen.

We houden onze vingers gekruist tot dat we in het vliegtuig zitten naar Stockholm.