Goodbye Browns Bay, tot de volgende keer.

1 oktober 2021 - Port Hardy, Canada

De storm van gisteren is vannacht rond 2 uur weer gaan liggen. Ook de hevige regenval was ineens voorbij. Corina heeft nog een tijd wakker gelegen door het geraas van de wind, maar zij sliep dan ook direct onder het dak van de cabin, ik sliep in een heerlijk geluiddicht kamertje ( zonder dwangbuis😆)

Vanmorgen was er weer rust op het water en in de lucht. Het water was olieachtig glad en het eiland aan de overkant van het water omhuld met laaghangende mist.

Kortom:  sereniteit.

Het kostte ons moeite om te beseffen dat we vandaag weer verder moeten reizen. Deze heerlijke plek is echt geweldig om je brein even te resetten. Echt een aanrader.

Tijdens het ontbijt kwam onze trouwe zeeleeuw nog even voorbij zwemmen. Echt te mooi om waar te zijn in dat gladde water.

We hebben de cabin netjes opgeruimd achtergelaten en zijn richting Port Hardy gereden. Gelukkig was de onverharde weg  vanaf het park naar de highway  redelijk goed begaanbaar, geen omgevallen bomen of overvloedige hoeveelheden water.

Onderweg hebben we nog even een afslag genomen richting Alder Bay resort. Een campground  waar ikzelf ongeveer 8 jaar geleden was en wat voor mij een van de mooiste kampeerplekken op Vancouver Island is. Eenvoudig maar een fantastisch uitzicht over de Johnstone Strait. De eagle die er toen al was nam ook nu nog steeds een plek in in de boom uitkijkend over het water.

We reden verder naar Telegraph Cove. Een klein plaatsje met een boardwalk waarlangs houten huizen op palen staan. Het plaatsje is bekend geworden door de film: Orca, the killerwhale, uit 1977.

We deden nog een poging om een tour naar de whales te boeken maar tevergeefs. Het seizoen lijkt ver op zijn eind.

We reden verder naar Port Hardy, nog zo’n 40 km noordwaarts. Rond half 4 arriveerden we op Port Hardy RV resort and log cabins. Hier huren we voor één nacht een logcabin met faciliteiten. De dame van de receptie van het resort vroeg bij het inchecken waar de rest van de gasten was. Omdat wij een cabin hadden geboekt met 2 tweepersoonsbedden, verwachtte zij 4 personen.

Het is een prachtige camping met alle nodige faciliteiten en mogelijkheid tot gebruik van de gasbarbeque. Wel bear arena.

Na het inchecken hebben we langs het water naar de dorpscentrum gelopen.

Ergens had ik al gelezen dat er in Port Hardy veel Eagles zouden zitten. Nou, we werden op onze wenken bediend. Vlakbij de camping in een boom zaten 3 bald eagles, langs het wandelpad naar downtown was een drooggevallen gebied met veel driftwood waar diverse eagles op vis aan het jagen waren. Fantastisch om te zien.

Helaas was er geen pub, of iets om even een drankje te doen. Dus maar teruggelopen naar de cabin, waar we onze eigen bier nood voorraad hebben aangebroken.

Morgen belooft het redelijk weer te worden. We gaan hier in de omgeving nog wat rondneuzen en om 5 uur worden we in Coal Harbour opgehaald om met een bootje naar Quatsino Lodge te gaan. Spannend.