Vrijdag 16 oktober

16 oktober 2020 - Dordrecht, Nederland

Vrijdag 16 oktober

Hallo beste lezers,

We zijn weer thuis. Een reisverhaal is niet helemaal af als je geen nawoord schrijft . Er is altijd nog een terugreis te gaan en een nawoord te schrijven.

Na nog een keer een goede nacht en een  geweldig ontbijt in het Elite stadshotel in Uppsala, hebben we uitgecheckt en zijn we in alle rust naar de luchthaven gereden. Het was maar een half uurtje rijden, dus alle tijd.

We waren dan ook al om kwart voor tien op de luchthaven. Na het inleveren van onze fantastische huurauto, reden we met de shuttlebus naar de terminal. We dachten onze koffers gelijk te kunnen droppen omdat we al waren ingecheckt, maar de balie  van KLM was gesloten. Wij waren in de veronderstelling dat we direct de  koffers konden droppen, maar dat bleek een foute gedachte.Alles was nog dicht. Wel bleken we onze kofferlabels al te kunnen printen, dus dat deden  we dan maar. Bij een ander loket konden we onze koffer uiteindelijk toch droppen.

Na de röntgen/ douane check werd ik uitgepikt voor een steekproefsgewijze drugstest. In alle  hoekjes een gaatjes van mijn rugzak en mijn jas werd een monster genomen. Vanzelfsprekend gaf dat een negatieve uitslag.

Eenmaal door de douane dachten we los te kunnen gaan. Dat wat we niet meer in onze koffers kwijt konden, dachten we te kunnen kopen op de luchthaven in de taxfree shop. Waaronder één of twee flesjes van de Norrtälje brenneri om mee naar huis te nemen.

Maar bij de kassa kregen we te horen dat we geen alcohol mochten meenemen naar een land binnen de EU. Nou, dan maar niet. Wel jammer.

De vlucht verliep verder goed en rustig en redelijk volgens schema.

Zelf kijk ik terug op een leuke, afwisselende en vooral mentaal rustige vakantie.  Zweden is gevarieerd in landschap, heeft een hoge standaard op veel gebieden, en de Zweden zijn relaxed en beheerst. In totaal hebben we bijna 4000 km afgelegd, maar dat voelde niet zo.

Fysiek heb ik behoorlijke uitdagingen gehad, maar ik had  ze ( achteraf gezien )niet willen missen. Ja hoor Zweden was echt een prima alternatief voor onze oorspronkelijke reisplannen  en is zeker een aanrader.

Allemaal hartelijk bedankt voor het lezen van mijn reisverhalen.

1. Robert Wolt:
    17 oktober 2020
    Weer genoten van je verhalen!