Van Huntsville naar Ottawa 6 oktober

7 oktober 2019 - Ottawa, Canada

Voor vandaag stond de langste  geplande route van deze vakantie op het programma. Van Huntsville naar Ottawa, ongeveer 350 km, over wegen waar je maar 80 km/ uur mag rijden dus goed voor ruim 4,5 uur sturen. Ik vind het nog steeds leuk om te sturen. In deze auto is het heerlijk rijden. We reden weer door Algonquin Provincial Park, maar de prachtige omstandigheden van gisteren waren er helaas niet. Het was bewolkt en een beetje regenachtig, maar de kleuren van de bomen leken zonder zon nog intenser dan gisteren. Het was alsof je door een fluwelen gang van kleuren reed. In een oogwenk zagen we in het veld nog 2 hertjes grazen, maar meer dan dat was er niet te bespeuren aan wilde dieren. Hoewel je overal gewaarschuwd wordt voor overstekende elanden, hebben deze zich niet laten zien. Jammer. Toen we eenmaal uit Algonquin Park waren, hield de mooie natuur niet op. Tot aan 80 km vóór Ottawa was het een prachtige route. Eenmaal in de grote stad aangekomen, bleek de navigatie toch even tekort te schieten, want er was een omleiding ivm wegrenovaties. Uiteindelijk, door brutaal rijgedrag en doen alsof je gek bent, zij we dan toch rond 2 uur bij het hotel aangekomen. We hadden algelezen dat parkeren een probleem zou kunnen zijn, maar gelukkig waren we nog op tijd om een parkeerplaatsen van het hotel te kunnen gebruiken. Het kostte wel wat kunst en vliegwerk, om die grote bolide in een kleine plek te manoeuvreren. Maar mijn stuurkunsten gaan er nog steeds op vooruit. Na 80 x voor en achteruit, was ik zo trots als een Pauw dat de auto stond geparkeerd. We dronken even koffie op de hotelkamer en zij toen alvast de stad een beetje gaan verkennen. De eerste indruk van Ottawa is zeker  zeer positief. Lieflijk, Engels, Frans en overzichtelijk. Na een uurtje te hebben rondgewandeld zijn we de eerste de beste Engelse pub ingegaan en hebben onszelf getrakteerd op een lekker biertje. Morgen gaan we de stad verder verkennen.