12oktober, dag Saint-Paulin, hallo Quebec

13 oktober 2019 - Quebec, Canada

Gelukkig was de nacht een stuk rustiger dan de vorige.Doodse stilte  zelfs, geen vogeltje, geen geluiden van het gebouw waarin we zaten. Eindelijk. We hadden geen haast vandaag, de route naar Quebec zou ongeveer 185 km zijn, zonder al te veel oponthoud.
Nog éénmaal gingen we in de ontbijtkamer in Le Baluchon lekker bij de haard ontbijten. Gezellig.
Na het ontbijt nog even uitchecken en aanhoren of ze ons nog iets te bieden hadden naar aanleiding van onze klacht over de overlast van de nacht ervoor. En zoals verwacht, niets. Nog wel had ik een opmerking gemaakt over het kettingslot dat aan de deur hing in onze kamer, maar op,geen enkele manier veiligheid bood omdat je het nergens kon vastmaken. Slechts een ketting aan een deurpost zonder contra bevestiging. Het was tegen 9 uur toen we van het resort wegreden. De route was voor het grootste gedeelte over de snelweg. Maar daar werd wel aangegeven dat er elanden de weg konden oversteken. Zouden we dan toch nog...... Wel veel dode dieren op de route langs de weg, maar zoals verwacht, geen Moose.

omstreeks 11 uur kwamen we in de buurt van Quebec stad. Het was te merken aan de drukte. Eenmaal in de stad...ja je raad het al natuurlijk, een omleiding. En wat. PG veel erger was, veel,wegen waren afgezet omdat morgen, 13 oktober, demarathon van Quebec gelopen wordt. En wat denk je, de finish is direct voor het hotel waar wij verblijven. Heel de straat voor het hotel is afgezet, en morgen is zelfs de voordeur van het hotel op slot. We treffen het echt deze vakantie met bijzonderheden. Gelukkig konden we nog een parkeerplaats aan de achterkant van het hotel innemen omdat we redelijk vroeg waren.
we konden nog niet direct op de kamer toen we om  12 uur incheckten, maar nadat we de koffers hadden opgeslagen zijn we maar de oude stad ingegaan. Even de boel verkennen.
een leuke gezellige stad met veel te veel toeristen ( zijn wij natuurlijk ook) , en met een Cruiseterminal, waardoor je ook nog eens extra veel cruisepassagiers hebt in de stad. We aten een kopje soep met een drankje en snuffelden wat rond in de straatjes van de oude stad. Een gezellige plaats met behalve veel souvenirshops, ook mooie winkel van mooie merken.

Rond 3 uur zijn we terug naar het hotel gegaan, om de de kamer op te kunnen. Wederom waren we zo alert om te vragen of er een dubbelbed  stond op de kamer, maar dat was in eerste instantie niet zo. Toen we met onze voucher begonnen te wapperen was er ineens wel een kamer met twee bedden. Dreigen helpt dus toch. We zijn daarna nog even terug naar de oude stad gegaan. Op de terugweg zijn we in een brouwerij/ brasserie gegaan en hebben daar heel eenvoudig een biertje gedronken en een kaasplanken erbij, met lokale kaassoorten en droge worstsoorten. Was best lekker.

Morgen, zondag, is dus de marathon van Quebec, en hebben wij een middagwandeling met proeverijen. Vanaf 14 uur. Ben benieuwd.Ik denk  wel dat dit gedeelte van Canada opmculinair gebied iets meer te bieden heeft dan de plekken waar we tot  u toe waren. We zullen zien.

1. Nicole:
    13 oktober 2019
    Leuk om de marathon van zo dichtbij mee te maken, misschien onder het genot van weer een lekker biertje ☺️